tirsdag den 18. februar 2014

Nyt Semester - Nye fag

Jeg sluttede sidste semester af med syv A's og et B - så det er jeg meget tilfreds med! Det er dog sørgeligt at jeg nu mister nogle af mine yndlingsfag, men jeg har dog fået en masse ny fede fag, som jeg lige vil fortælle jer om! Dette semester tager jeg hele tre kunstneriske fag! 

Psykologi 
Psykologi er min første time på skemaet. Synes det er et utrolig spændende fag, men faktisk også rimelig udfordrende - i hvert fald lige nu! Vi lærer pt. omkring den biologiske side af psykologi, hvilket er meget svært for mig på engelsk. 

Graphic Design  
Graphic Design er mit nye yndlingsfag! Jeg synes virkelig det er super spændende og fedt! Det er svært at forklare hvad vi laver i dette fag, men det lidt ligesom tegning/kunst på computeren. (billedet nederst i indlægget, har jeg "tegnet" i Graphic Design)

Advanced Photography 
Sidste semester tog jeg Darkroom to Digital, men jeg er så blevet rykket op dette semester. Denne klasse er meget individual, så du har meget selv kontrollen over hvad du bruger din tid på. Det er nu en meget hyggelig klasse alligevel med en masse søde mennesker. Jeg savner dog den lærer, som jeg havde sidste semester..

German 300
Siden jeg endte min Tysk klasse sidste semester med 103%, valgte jeg at rykke op til et højere niveau, selvom det var midt i året. German 300 er en smule hårde og mere udfordrerende - og jeg lærer faktisk noget nyt. Det er dog stadig rimelig nemt, og min karakter er stadig 102% i klassen..

Drawing & Painting 
Er min tredje kunstneriske fag. Denne klasse er den mest stille klasse jeg nogensinde har været i - selv læreren siger vi er så utrolig stille. Jeg ved ikke om det bare er fordi folk er så koncentreret omkring hvad de tegner eller maler, men der er i hver fald ingen larm.
Det er et super spændende fag, og jeg føler at jeg allerede er blevet bedre til at tegne.

Algebra 2 
Algebra 2 er et af mine helårsfag. Som jeg fortalte jer sidste gang er dette fag nok hvor jeg har lært mest i år! Det er helt utroligt så meget matematik jeg har lært i år - føler mig helt sikkert klar til gym, når det kommer til det matematiske! Jeg synes det er et super spændende fag.

Writing through Film 
Writing through Film er mit engelskfag og er også et af mine helårsfag. Vi ser for det meste bare film i denne klasse, hvilket jeg meget godt kan lide, haha! Min lærer er utrolig sød, men en smule hård når det kommer til karakterer.
Jeg får set en hel del gode klassiske, amerikanske film - så det er fedt! 

Advisory 
Advisory er et fag hvor man arbejder på sit "personlige projekt" eller laver lektier. Det "personlige projekt" arbejder man på hele året. 
Denne time foregår i sidste time på even days i et utrolig lille klasseværelse uden vinduer sammen med 13 andre udvekslingsstudenter. Det er en sjov og hyggelig klasse, hvor læreren bringer kage når vi har fødselsdag, haha.
Mit "Personlige Project" skal snart fremvises, og jeg er super nervøs! Jeg har lavet en dokumentar omkring at være udvekslingsstudent i USA. Jeg er ikke helt færdig - men bliver det forhåbentlig snart.
Jeg glæder mig til at se hvad de siger til det.

Graphic Design 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar